четвер, 21 січня 2016 р.



 

     

Вікторина «В гостях у художників». 

Тема. Вікторина «В гостях у художників». Конспекти уроків малювання (образотворче мистецтво)

Мета:
1. Узагальнить та закріпити знання та уявлення учнів про різновиди художньої техніки, матеріли, а також про види і жанри образотворчого мистецтва.
2. Розвивати мислення, пам’ять, духовність; послідовно формувати естетичну культуру.
3. Стимулювати та актуалізувати творчий потенціал дітей та виховувати в них естетичні почуття.
Обладнання:
матеріали: альбом для малювання;
зоровий ряд: набір репродукцій.
Хід уроку  Тема. Вікторина «В гостях у художників». Конспекти уроків малювання (образотворче мистецтво)
I. Організація класу
II. Закріплення набутих знань
Школярі розподіляються на чотири команди, які під час уроку будуть представляти майстерні художників: живописця, графіка, скульптора, декоратора.
1. Вікторина «В гостях у художників».
Кожній команді пропонується комплект репродукцій (фото скульптурних та декоративних робіт, листівки), різних за видами і жанрами образотворчого мистецтва.
За завданням учителя кожний знавець відбирає, потім демонструє спостерігачам репродукції: за окремим видом образотворчого мистецтва: живопис, графіка, скульптура або ДПМ; за окремим жанром образотворчого мистецтва: пейзаж, портрет, натюрморт або анімалістичний жанр. Останні відібрані репродукції доповнюють інші відповідно до видів образотворчого мистецтва, їх прикріплюють на дошку або спеціальний планшет для наступної гри. «Вернісаж» включає в себе також скульптурні роботи, зразки ДПМ.
На спеціальному табло фіксуються результати гри за допомогою балів або жетонів відповідного кольору команди. Яка з команд набере найбільшу кількість жетонів протягом усіх конкурсів — та і стане переможницею вікторини.
2. Гра «Екскурсоводи».
З кожної команди-майстерні обирається по одному екскурсоводу, які, звертаючись до репродукцій та інших експонатів, повинні якомога краще розповісти про художників. Діти-спостерігачі із відповідних команд-майстерень доповнюють відповіді екскурсоводів.
3. Гра «Екзамен».
Кожній команді-майстерні видається одна картка з написаними запитаннями відповідно до назви майстерні. У картках мають бути написані терміни, значення яких школярам необхідно пояснити.
«Екзаменаційні білети» для кожної команди також можуть мати відповідний колір, різну форму або оформлені як аркуші у конвертах.
4. Тестові запитання.
Майстерня графіка
1) Основним зображувальним засобом графіки є:
а) декорування металевих виробів;
б) однотонний малюнок.
2) Інструмент для графіки — це:
а) стека;
б) перо.
3) Графічний матеріал — це:
а) вугілля;
б) олійні фарби.
Майстерня живописця
1) Основні кольори — це:
а) жовтий;
б) жовтогарячий;
в) блакитний;
г) червоний.
2) Світлі кольори викликають радість, бадьорість, а темні — пригнічують, засмучують:
а) так;
б) ні.
3) Холодні кольори — це:
а) жовтий;
б) жовтогарячий;
в) блакитний;
г) червоний.
Майстерня скульптора
1) Як називається напівоб’ємне зображення на площині?
а) рельєф;
б) кругла скульптура.
2) Скульптурний метод ліплення — це ліплення:
а) з окремих шматків пластиліну (глини);
б) з цілого шматка.
3) Інструмент скульптора:
а) пензель;
б) стека.
Майстерня декоратора
1) Геометричний візерунок складається з:
а) квітів, рослин;
б) різних фігур.
2) Витинанка — це:
а) ліпЛення;
б) розпис;
в) вирізання.
3) Художня кераміка — це:
а) вироби з опаленої глини;
б) вироби з деревини.
5. Конкурс кросвордів.
Діти вдома самостійно складають кросворд за однією із тем семестру (або за пропозицією вчителя). Учитель пропонує командам розвязати кросворд, так, щоб по вертикалі можна було прочитати, наприклад, який-небудь вид художньої роботи, а по горизонталі — художні матеріали.
242
1 — матеріал для малювання у вигляді тонких паличок, виготовлених шляхом обпалювання окремих порід дерев (вугілля);
2 — інструмент, подарунок птахів людям (перо);
З — інструмент з тонким, фетровим стрижнем, який заправляється спеціальними фарбами, що швидко висихають (фломастер);
4 — природний матеріал, який є основою олівця (грифель);
5 — один з найбільш популярних графічних матеріалів (олівець);
6 — очеретяний «інструмент», який росте на березі річки, озера (паличка);
7 — матеріал для малювання, червоно-коричневого кольору у вигляді паличок, крейди (сангіна).
III. Завершення уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар