Тема. Виготовлення Павука.
Новорічна прикраса
Мета: ознайомити учнів з об’ємними прикраси, навчити виготовляти прикраси з соломки; розвивати фантазію, кмітливість; виховувати любов до майстерності , виховати любов до прикрасного.
Обладнання: іграшка-павук (зразок), клей ПВА, ножиці, простий олівець, циркуль, лінійка,декілька гострих ножів, особливий гачок, рогулька - пристрій для розщеплення прута на 3-4 частини.
Найменування матеріалів:
- соломка із різних злаків;
- тканина;
.
Зміст уроку
І. Підготовка робочих місць.
ІІ. Організаційна частина.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми поговоримо з вами про те як краще оздобити ялинку іграшками зробленими власноруч, а отже ми спробуємо зробити з вами павучка з соломи, новорічну прикрасу.
Щоб оволодіти секретами виготовлення солом'яних «павуків» необхідно зрозуміти і вивчити основні принципи їх конструкції. Існує безліч варіантів форм, конструкцій та способів декоративного оздоблення «павуків». Традиційні «павуки» здебільшого пірамідальні та ромбічні. Ці конструкції складаються з окремих об'ємних елементів ромбічної форми.
ІV. Розгляд зразка виробу.
- Якої форми виріб? З яких матеріалів виготовлений?
V. Відбір матеріалів та інструментів.
o Аркуш паперу рожевого кольору;
ІV. Технологія виготовлення.
1. Виготовляємо спочатку ромб
Щоб скласти ромб, нарізають 12 однакових завдовжки і завтовшки соломин і голкою нанизують на нитки. Чотири крайні з них зв'язують у квадрат ниткою, на якій вони нанизані (мал. 1).
Дві подальші соломини розміщують з однієї із сторін так, щоб утворився трикутник. Його вершину треба перекинути через основу в напрямку до центру квадрата (мал. 2).
Далі так само послідовно перекручують три пари соломин, які залишились на нитці. При цьому кожного разу необхідно змінювати напрям перекидання: якщо перша пара — до центру, то друга від центру, третя — до центру, четверта — від центру. Коли перекручено четверту пару, кінець нитки зав'язують на вузол, тоді утвориться плоска фігура з квадратом у центрі (мал.3).
Щоб отримати об'ємну фігуру ромбічної форми, треба підняти вгору 2-й та 4-й трикутники і зв'язати докупи їх вершини; 1-й та 3-й трикутники відвести в протилежний бік і теж зв'язати (мал. 4).
Щоб нитка не розколювала соломин, їх перед роботою зволожують водою.
VІ. Повторення правил техніки безпеки та гігієни праці.
- ü Роботу розпочинай лише з дозволу вчителя.
- ü Користуйся прийомами роботи, як показав учитель.
- ü У процесі роботи не відволікайся побічними справами.
- ü Будь обережним з ножицями.
- ü Під час роботи з клеєм, користуйся пензликом.
- ü Під час роботи тримай своє робоче місце у належному порядку.
- ü Не змітай сміття з парти рукою, для цього є волога серветка.
VІІІ. Самостійна робота.
ІХ. Оцінювання виробів.
Ці листівки будуть гарним подарунком для матусь.
Х. Підсумок уроку.
ІХ. Прибирання робочих місць.
Немає коментарів:
Дописати коментар