Робота гуртка ДПМ

ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
________ Прокопів І.А.
«____»___________2015 р.

План роботи гуртка "Декоративно-прикладне мистецтво"
 на перше півріччя 2015/2016 навчального року.
Керівник гуртка Волощук Ю.В.

з/п
Тема, розділ програми.
Зміст роботи (на кожне заняття)
Кількість
годин
Календарні строки виконання
1.
Виготовлення аплікацій із різних плодів.
2

2.
Виготовлення сови, півника, собаки методом згинання паперу. "Техніка оригамі".
2

3.
Виготовлення аплікацій з паперу. "Сонях".
2

4.
Робота з природними матеріалами. Аплікація із сухого листя, квітів, трави: ваза з квітами, птахи, звірі, метелик.
2

5.
Виготовлення святкових сувенірів із пластикових пляшок до Дня учителя.
2

6.
Виготовлення об'ємних виробів із природного матеріалу: із жолудів, ниток, шкаралупи горіхів, каштанів
2

7.
2

8.
Виготовлення аплікації з пінопласту
2

9.
Виготовлення виробів із шерстяних ниток методом "бубонів". "Курчатко".
2

10.
Аплікації. "Улюблені казкові герої" із шерстяних ниток.
2

11.
Ліплення посуду із пластиліну стрічковим способом.
2

12.
Конструювання м'яких іграшок з хутряних кульок.
2

13.
Виготовлення лялькової іграшки із звичайної котушкової нитки, змоченої у клеї.
2

14.
2

15.
Виготовлення сніжинок методом вирізання. Симетричне вирізання.
2

16.
Виготовлення ялинкових прикрас, гірлянд, сюрпризів із різних матеріалів.
2






                                                                         ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
________ Прокопів І.А.
«____»___________2016

План роботи гуртка " Декоративно-прикладне мистецтво "
 на друге півріччя 2015/2016 навчального року.
Керівник гуртка Волощук Ю. В.

з/п
Тема, розділ програми.
Зміст роботи (на кожне заняття)
Кількість
годин
Календарні строки виконання
17.
Виготовлення сувенірів із пап'є-маше (посуд, вази)
2

18.
Виготовлення сувенірів із пап'є-маше
2

19.
Виготовлення сувенірів із пап'є-маше
2

20.
Виготовлення сувенірів із пап'є-маше
2

21.
Об'ємні вироби з паперу. Виготовлення іграшки конічної форми.
2

22.
Виготовлення штучних квітів із паперу.
2

23.
Виготовлення вітальних листівок до 23 лютого.
2

24.
Конструювання виробів із дроту.
2

25.
Виготовлення вітальних листівок до 8 березня.
2

26.
Виготовлення декоративних квітів з дроту, капрону та ниток.
2

27.
Виготовлення декоративних квітів з дроту, капрону та ниток.
2

28.
Виготовлення декоративних квітів з дроту, капрону та ниток.
2

29.
Ліплення на основі пласта у формі різних тварин (котиків, зайців, півнів).
2

30.
Конструювання м'яких іграшок з хутряних кульок.
2

31.
Аплікація. Улюблені казкові герої із шерстяних ниток.
2

32.
Аплікація. Улюблені казкові герої із шерстяних ниток.
2

33.
Виготовлення листівок до Дня Перемоги.
2

34.
Виготовлення прихваток різної форми (подарунок мамі)
2

35.
Виготовлення прихваток різної форми
2

36.
Аплікація. Улюблені казкові герої із шерстяних ниток.
2




ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


Декоративно-прикладна творчість – найдавніше мистецтво у світі. Його роль значна не тільки в естетичному вихованні дитини, але й у духовно-моральному становленні, залученні до джерел і традицій рідного краю. Одним з головних завдань, які стоять перед педагогами декоративно-прикладної творчості в умовах позашкільної освіти – є навчання та залучення дітей до різних видів мистецтва, до кращих зразків національної культури та розвиток їх творчої уяви і мислення.
Програма роботи гуртка «Декоративно-прикладне мистецтво» є комплексною і включає традиційні і нові види декоративно-прикладного мистецтва та способи обробки матеріалів: робота з природним матеріалом, крапковий розпис, робота з папером різних видів, плетіння гачком з проволоки, випалювання по тканині, холодний фарфор тощо.

Мета програми:
·   Ознайомити дітей з історією виникнення декоративно-прикладного мистецтва, з його новими тенденціями та різновидами.
·   Навчити дітей бачити та відчувати красу навколишнього середовища, розвивати здібності дітей, відображати цю красу у своїх ескізах та малюнках.
·   Розвивати вміння творчо, з фантазією підходити до виконання завдання, намагаючись відходити від механічних прийомів при виготовленні виробу.
·   Сприяти формуванню у дітей бажання пошуку шляхів до самореалізації й самоствердження.
·   Сприяти формуванню гармонійно розвиненої особистості з творчими здібностями і практичними навичками.

Завдання керівника – залучати дітей до світу прекрасного, навчати звертати увагу на красу речей, які їх оточують у повсякденному житті, розвивати у дітей наполегливість, цілеспрямованість, повагу до людини, праці, старанність, допитливість, почуття взаємодопомоги.
Програма розрахована на 72 години на рік для вихованців середнього шкільного віку. Заняття доцільно проводити 1 раз на тиждень по 2 год. Під час занять допускається відведення до 25 хв. на індивідуальну роботу з вихованцями з метою підготовки до участі в конкурсах, виставках, фестивалях тощо.
Програма адаптована, в основу програми роботи гуртка покладена програма гуртка «Виготовлення сувенірів» зі збірника «Програми позашкільної освіти. Художньо-естетичний напрям. Випуск І », Київ. Грамота, 2008.













ПРОГРАМА

1.  Вступ. (1 год)
Зміст, мета, завдання роботи гуртка «Декоративно-прикладне мистецтво» .
2. Робота з природним матеріалом. (11 год)
Способи заготовки природного матеріалу. Панно «Осіння фантазія». Робота з морепродуктами. Обереги, їх призначення, види. Оберіг-мішечок. Лялька-травниця. Поєднання різних матеріалів та створення об’ємних композицій.
3. Крапковий розпис як вид декоративно-прикладного мистецтва. (10 год)
            Крапковий розпис як вид декоративно-прикладного мистецтва, історія виникнення та розвиток. Види крапочок. Підбір кольорової гамми. Декорування предметів (чашка, стакан, таріль, пляшка, бокал).
4. Робота з папером. (12 год)
Види паперу, його властивості. Пергамано. Матеріали та інструменти для роботи в техніці пергамано. Панно, листівки. Скрапбукінг, історія виникнення та розвитку. Матеріали та інструменти. Виготовлення та декорування фоторамок, обкладинок альбомів, блокнотів у техніці скрапбукінг.
5. Плетіння гачком з проволоки. (12 год)
Історія розвитку, матеріали та інструменти. Плетіння ланцюжка з повітряних петель, стовпчика без накиду, стовпчика з накидом. Плетіння найпростіших візерунків. Читання схем. Плетіння гачком з додаванням бісеру. Виготовлення прикрас.

6. Випалювання по тканині. (12 год)
Історія розвитку техніки, матеріали та інструменти. Техніка безпеки. Випалювання найпростіших елементів, візерунків. Створення ескізів виробу, перенесення їх на тканину. Випалювання серветки «Подарунок мамі».
7. Холодний фарфор. (12 год)
Історія виникнення і розвиток техніки. Способи приготування холодного фарфору. Ліплення найпростіших елементів(пелюстки квіток, листочки). Скріплення елементів. Троянда. Надання відтінків кольору готовим виробам. Декорування трояндами рамки для фото.
8. Підсумкове заняття. (2 год)
Аналіз роботи гуртка за рік. Виставка робіт гуртківців.















ПРОГНОЗОВАНІ  РЕЗУЛЬТАТИ

Вихованці повинні знати:
-         Властивості природних матеріалів;
-         Поняття про композицію, колірне коло;
-         Види художньої роботи з папером різних видів;
-         Головні та другорядні елементи в композиції;
-         Техніку безпеки при роботі з різними матеріалами.
Вихованці повинні уміти:
-         Читати і виконувати найпростіші ескізи, малюнки, схеми виробів;
-         Узгоджувати зображення композиції з форматом основи;
-         Самостійно виготовляти корисні декоративні вироби для прикрашання будь-якого інтер’єру:
-         Бачити і емоційно сприймати красу навколишньої дійсності.















ЛІТЕРАТУРА:

1. «Програми позашкільної освіти. Художньо-естетичний напрям. Випуск І », Київ. Грамота, 2008.



Немає коментарів:

Дописати коментар